środa, 4 marca 2020

       
   

 Uczniowie z klas 6B i 7 biorą udział w kolejnym projekcie eTwinningowym  pod tytułem "Stories about bullying and cyberbullying".Podczas projektu współpracujemy z dwoma szkołami - z Włoch i z Turcji. 



Tematem projektu jest zjawisko nękania, przemocy rówieśniczej - tej bezpośredniej, jak i odbywającej się za pomocą internetu. Wszelkie działania i jego rezultaty umieszczane są w przestrzeni Twinspace na stronie portalu eTwinning. Projekt jest realizowany od końca stycznia i będzie trwał do maja. Uczniowie mają do wykonania kilka zadań. Na początku nauczyciele udostępnili linki do ciekawych materiałów dotyczących zjawiska przemocy. Były to konspekty lekcji, filmy edukacyjne, kampanie itp. Następnie każda klasa przedstawiała się za pomocą listu.



W kolejnych etapach uczniowie wymienią się ze swoimi rówieśnikami z Włoch i Turcji pomysłami na postaci - bohaterów historii, którą każda klasa napisze ( i narysuje)  jako finalny i najważniejszy etap naszego projektu. Głównym tematem każdego z opowiadań będzie własnie problem przemocy rówieśniczej. 
Nie trzeba chyba dodawać, że językiem projektu jest język angielski :)

Sylwia Witkowska- koordynator projektu.





wtorek, 18 lutego 2020



Uczniowie klasy 3 pod kierunkiem p. Śliwińskiej i p. Drajkowskiej biorą udział w Projekcie  THE FOUR SEASONS, który rozpoczął się w październiku, a zakończy w czerwcu. Dotyczy on czterech pór roku: wiosny, lata, jesieni i zimy oraz wszystkich elementów związanych z warunkami pogodowymi, zmianami natury i sezonowymi działaniami ludzi. Uczniowie biorący udział, m.in. z Włoch, Ukrainy, Turcji, Rumuni, Malty dzielą się różnymi aspektami pór roku w kraju, w którym mieszkają oraz swoją wizją natury, kreatywnością i wyobraźnia, która jak się okazuje nie ma granic J







niedziela, 8 grudnia 2019

Christmas Card Swap

Uczniowie klas 6A i 6B wykonali piękne kartki z życzeniami bożonarodzeniowymi w języku angielskim, które zostały wysłane do trzech krajów: Francji, Chorwacji oraz Turcji.  Teraz czekamy na kartki od swoich rówieśników z w/w krajów.



Otrzymaliśmy kartki od kolegów i koleżanek z Francji i Turcji. 


poniedziałek, 7 października 2019

Szkolny konkurs językowy 

Z okazji obchodzonego w dniu 26 września 2019r. Europejskiego Dnia Języków  odbył się szkolny konkurs językowy pod hasłem "Challenge accepted". Zadaniem uczniów klas szóstych, siódmej i ósmej było zrealizowanie w swojej klasie jak największej liczby wyzwań /zadań językowych w ciągu dwóch tygodni. Nasz pomysł na świętowanie Europejskiego Dnia Języków został zarejestrowany na stronie EDJ https://edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/language/pl-PL/Default.aspx

Oto kilka ze zrealizowanych przez uczniów wyzwań:

  • Zidentyfikowałem pięć języków (poprawnie!) w grze Który to język? na stronie Europejskiego Dnia Języków. edl.ecml.at/whichlanguage 
  • Napisałem słowo w trzech językach, które używają różnych alfabetów (takich jak alfabet grecki, cyrylica i łacina).
  • Nauczyłem się, jak migać dwa słowa i przeliterować swoje imię w języku migowym (w międzynarodowym języku migowym lub w krajowym języku migowym).
  • Zidentyfikowałem pięć słów w moim własnym języku, które są takie same jak w innych językach / są zapożyczone z innych języków.
  • Zidentyfikowałem i zapisałem trzy słowa w moim własnym języku, które oznaczają bardzo różne rzeczy w innych językach (fałszywi przyjaciele!).
  • Wysłuchałem pięciu piosenek w różnych językach.
  • Zmieniłem język w swoim telefonie lub tablecie na jakiś język obcy, na jeden dzień (lub na dłużej!).
  • Oglądałem film w obcym języku (z napisami).
Uczniowie razem wykonali około 60 różnych zadań/wyzwań.  Ta forma kontaktu z językami bardzo im się spodobała. 
Zwycięzcą tegorocznego konkursu została klasa 6A, której uczniowie wykonali najwięcej zadań. 
Congratulations!!!!!

wtorek, 1 października 2019

Mobilności

Nauczyciele odbyli kurs językowy oraz metodyczny  na Malcie
Głównym działaniem w projekcie POWER „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” są wyjazdy dla nauczycieli na szkolenia do wszystkich krajach Unii Europejskiej. Jest to projekt działający na zasadach Erasmus Plus. Projekt ten w 100% finansowany jest ze środków unijnych, 20% stanowi wkład własny gminy, który po zakończonym projekcie zostanie zwrócony.
W ramach projektu siedmioro nauczycieli naszej szkoły uczestniczyło w szkoleniach  na Malcie. Sześciu nauczycieli brało udział w sześciodniowych zajęciach nauki języka angielskiego. Podczas codziennych zajęć nauczyciele doskonalili umiejętności językowe, poznawali kulturę Malty oraz innych krajów anglojęzycznych.
Nauczyciel języka angielskiego uczestniczył w szkoleniu metodycznym pt: ” Spice Up Your Teaching Ideas”, które wyposażyło go w wiele gotowych narzędzi i metod nauczania języka.
Po mobilnościach przyszła pora na wdrażanie nabytej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy.
W ramach działań upowszechniających planowane jest:
– zwiększenie liczby mniprojektów przedmiotowych (również z innymi krajami) za platformie eTwinning,
– zorganizowanie wizyty studentów z innych krajów, którzy poprowadzą zajęcia kulturowe w szkole,
– przeprowadzenie serii lekcji otwartych dla nauczycieli języków obcych,
– zorganizowanie wystawy i lekcji kulturowe dla uczniów,
– stworzenie prezentacji na temat projektu dla nauczycieli z terenu Gminy Radzanowo
– publikacja artykułów w lokalnej prasie.
Poprzez powyższe działania projekt ma przynieść odpowiedź na potrzeby naszej placówki.
Należą do nich:
1) wprowadzenie nowych metod nauczania języka angielskiego;
2) poszerzenie zakresu współpracy międzynarodowej;
3) poprawa umiejętności związanych z profilem zawodowym uczestników projektu;
4) lepsza jakość pracy i działań na korzyść uczniów;
5) większe zrozumienie i wrażliwość na różnorodność socjalną, językową i kulturalną;
6) zwiększenie możliwości rozwoju zawodu i kariery zawodowej;
7) poprawa kompetencji znajomości języków obcych;
8) zwiększenie motywacji i satysfakcji w codziennej pracy.






czwartek, 12 września 2019

Relacja z mobilności





We wtorek 22 października 2019r. odbyło się posiedzenie Rady Pedagogicznej, podczas którego koordynator projektu p. Sylwia Witkowska przedstawiła prezentację multimedialną na temat odbytych przez nauczycieli mobilności.  Przypomniała cele projektu oraz harmonogram działań upowszechniających projekt oraz przede wszystkim apelowała o zaangażowanie w projekt wszystkich nauczycieli.

  WORLD’S LARGEST LESSON 14 maja uczniowie i uczennice klas 7a i 7 b wzięli udział w Największej Lekcji Świata- World’s Largest Lesson. ( ...